Kpop Dünyasının 'Ünlü' Dövmeleri/Kpop Celebrities' Tattoo Madness

Muhteşem bir derleme haberle daha sizlerleyiz.Haberciliğiyle bu aralar Türk Boice'ların dünyasına renk katan c208 nickli yazarımızdan rica ettik saolsun kırmadı ve enteresan bulduğumuz bir konu olan 'dövme' ile ilgili bize bir yazı hazırladı.Kendisinin dikkatini celbeden ve bizim de ilginç bulduğumuz bu haberi sizlerle paylaşmak istedik.Oldukça hoş bir haber oldu c208'e emek verdiği ve ricamızı kırmadığı için teşşekür ediyoruz.

Kendisinin haberlerine ve CN Blue ile igili enteresan bulgulara bakmak isterseniz Turkish Boice Facebook Sayfasını ya da Turkish Boice Blog'unu ziyaret edebilirsiniz.



K-POP DÜNYASINDA DÖVME MODASI



Bir gece oturmuş her zamanki gibi CNBLUE konseri izlerken gözüm YongHwa'nın çılgın sahne performansına takıldı. Üstünde siyah bir tişört vardı ve bir rock grubunun tüm cool yapısına sahiptiler , ama eksik olan birşey vardı sanki..Birşey eksik... diye düşünürken , farkına vardım: Eksik olan şey sevdiğim tüm rock gruplarında olan bir hastalık : DÖVME. Merak işte , üşenmedim ve kpop dünyasındaki dövmeli şarkıcıları araştırmaya başladım. Yazarken oldukça eğlendim , umarım okurken siz de eğlenirsiniz. Karşılaştığım 2 süprizi sona bırakıyorum ki daha heyecanlı olsun :D Şştt , akıllılık edip yazıyı sondan okumaya başlamak yok ama :)Ayrıca küçük bir uyarı : Bu yazı dövmeler üstüne, doğal alarak bol miktarda 6pack, kas fotoğrafları olacak. Siz yazıyı okurken ailenizden biri "Ne okuyorsun sen!" diye sizi basarsa mesuliyet kabul etmiyorum ona göre :DGördüğüm kadarıyla kpop dünyasında dövme yaptırmak şu an oldukça yaygın. Araştırmamda ilk karşıma çıkan ikili:

JYJ‘den Yoochun ve Jaejoong:


 Üstteki resimde gördüğünüz göğüslerine yazdırdıkları : 'always keep the faith' (inancını kaybetme) dövmesi. İkisinin de aynı dövmeyi birlikte yaptırmaları ruh ikizi olduklarının bir kanıtı , çok hoşuma gitti. Pes etmeyeceklerini ve hep birlikte, ayakta olacakları mesajını veriyor bu tek bir cümle... Ayrıca dövmedeki yazı aynı zamanda dünya çapında tüm Cassie lerin gruba destek olmak için seçtikleri bir slogan. (sloganı bulan fan, bu dövmeleri görünce kim bilir ne kadar mutlu olmuştur, düşünsenize..) Dövmenin aynı zamanda tam kalplerinin üstünde olması fanlara ayrı bir jest..

Burda uzun uzun anlatamayacağım , ama dövmelerinin hepsi çok anlamlı , grubun fanları sebebini bildikleri için şu an bana hak veriyorlardır.

Jaejoong 'un dövmeleri hem bu vücut yapısıyla ona çok yakıştığından hem de sembolik olduğundan müthiş hoşuma gidiyor , o yüzden devam ediyorum:


 Vücudunda 6 tane dövme mevcut. Sırtında gördüğünüz yaptırdığı ilk dövme: "TVfXQ SOUL" . Belindeki roman rakamlarıyla yukarıdan aşağıya yazılmış: 0126 (Ocak 26 – kayıtlı olan doğumgünü) ve sağdaki gölge gibi duransa 0204 (Şubat 4 – gerçek doğumgünü). Ayrıca kol ve ayaklarında da dövmeleri var.

Benim bu konuda en çok hoşuma gidenlerden ama fanlarını sonu gelmeyen dövmeleriyle artık isyan ettirmiş olan,

JAY PARK:



Burda çok net çıkmamış ama aşağıda ortada sırtında gördüğünüz dövme tasarım olarak orjinallerden : Kendisinin resmi fan klubünün ismi olan JWALKERZ yazıyor ve yazı kalp monitörü göstergesi şeklinde resmedilmiş. (Tam arkasındaki bu dövmenin anlamı: fanların arkanı kolluyor Jay olabilir,kkk )
Kulağının arkasındaki "AOM" (Art of Movement: Hareket Sanatı_dansı mı kastediyor?) , ve ok da kalbini işaret ediyor.
Üstte ortadaki göğsündeki yazı:
"always come proper (her zaman kendin ol ya da dürüst ol) 1955 60 87 89" (ailesinin ve kardeşinin doğum günleriymiş) Kolunda "forever keep grindin" (kişiliğini anlatan dövmelerden) , elindeki "New Breed"(yeni nesil)yazısı , boynunda 6 yıldız ve aynı anda göğsüne 206425 ekletmiş (Seattle 'ın alan koduymuş)


Yürüyen kalp simgesini NewYork 'ta çok eski üstatlardan bir dövme sanatçısına yaptırmış. Dövmenin taşıdığı anlamlar: hayat, umut, pozitiflik ve birlik




İki kolunun içinde şu kelimeler yazıyor: Sol kolunda "moderato" (moderasyon, müzikal terimmiş) , sağ kolunda "vita dolce" (tatlı hayat)  




Evet doğru görüyorsunuz , bu dövme Japon Mangalarındaki Dragonball. Hikayeye göre bunlardan 7 tane toplayan kişiye bir ejderha görünür ve bir dileğini yerine getirirmiş.

BEAST 'ten JUNHYUNG


İlki: "Tekrar doğsam gene oğlun olurdum" vayyy hayırlı evlat..
2. si latince : "Carpe diem , Quam minime credula postero" “Bugünü yaşa, ve yapabileceğin en basit yolla sadece "yarın" kelimesine inan ” 


BoA


  Karakteri gibi zarif ve sofistike bir seçim. Meleklerin olduğu bir B harfi .Sade ama orjinal ve oldukça havalı..

Brown Eyed Girls 'den NARSHA 


SE7EN 





Poz mu daha güzel dövme mi karar veremedim :)

SUJU'dan KANGİN


Yanlış okuyorum galiba diye birkaç kere sırtındaki yazıyı okudum, ve anladım ki ben yanlış okumuyorum. Zavallı Kangin yanlış ingilizcenin kurbanı olmuş. "precious" yerine "prection" yazdırmış. Buna inanamıyorum, hayatı boyunca taşıyacağı dövmeyi nasıl kontrol ettirmez, yazık.. Forumlarda o kadar çok dalga geçmişler ki inanamazsınız "varolmayan bir kelime yarattı" ve hatta resme dövme şeklinde "stupid" yazısı ekleyen acımasızlar bile var. Abartmışlar yani, tamam komik , ben de güldüm ama demek istediğini de anladım sonuçta: "Yapılanlar kelimelerden daha değerlidir"
(not: tattooism yazısı aldığım forumun amblemi, kafanızı karıştırmasın)


Bu da diğer dövmesi : göğsündeki ayı pençesi. Kangin'in lakabı "bear"(ayı) mış. Fanlardan bazıları dövmeli haliyle ona "bu güne kadarki en havalı yakuza gibi olmuş" demişler. Çok tatlı :) Askerden dönmesine sadece birkaç ay kaldı değil mi?

Gelelim bana şok yaşatan fotoğrafa :


SİWON:


Eski bir dergi çekiminden böyle fotoğraflar çıktı bir anda karşıma. Ağzım açık bakakalmışken en alttaki yazıyla şokumu atlatabildim : Dövme sahteymiş! Çok güldüm kendime :D Kendisi yazımdaki tek sahte dövmeli kişi oldu böylece...

Evveeett şimdi geldik arkadaşlarımla bir türlü çözemediğimiz ve merakla ELF lerden bilgi beklediğimiz dövmeye:


SUPER JUNİOR 'dan SUNGMİN 



 Bizim masum "tatlı kabak" Sungmin artık daha erkeksi olmaya karar vermiş ve böyle bir dövme yaptırmış. Ne olduğunu hiç bir yerde bulamadım ve forumlardan anladığım kadarıyla herkes benim gibi kafayı takmış bu dövmeye, birbirine soruyor. Ben çoğu kişi gibi bir kuş kanadı ve altında 4 satırlık bir yazı seçebiliyorum, o kadar. Kimi yumurtadan çıkan kuş olabilir demiş , kimi harabeye benzetmiş , herkes sallıyor yani. Kimsenin hiç bir fikri yok. Bilen varsa paylaşırsa çooook mutlu oluruz. Kpop dünyasının sırlarından birini aydınlatmış olur :)

Finali SungMin'in bu fotoğrafının çekildiği performansla yapmak istedim , çalgılı çengili bir final olsun her zamanki gibi... Benim gibi Sungmin' e masum gözüyle bakanlar bu videodan sonra fikrini değiştirebilir :)




kaynak: forumlar, allkpop, 6theory, twicsy, hellokpop
yazan: c208



Share this article :

+ yorum + 5 yorum

5 Ocak 2012 14:46

Çok teşekkürler çok şeker bi haber olmuş :)) Devamını da bekleriz :)) Böyle derleme haberlere bayılıyorum !! (Ayşe)(Henice)

5 Ocak 2012 15:41

Beğenmene çok sevindim :) Bu konudaki sohbetlerime tanık olup, yazıyı yazmam için beni yüreklendiren IDPeaceM sayesinde yazı ortaya çıktı. Çok eğlendim araştırırken^^ Bi de Sungmin'in gizemini çözersem işte o zaman daha harika olacak :D

6 Ocak 2012 04:50

Ben Dövmeleri çoğu zaman itici bulmuşumdur. Gariptir ki birisinde dövme görünce içim bir garip olur :S Ama ben şuna şaşırdım Nedense Jun Hyung'un dövmesi iticiliği bırak çok güzel görünüyor Cidden Jun Hyung'un dövmesi çok hoşuma gidiyor :) Burada da paylaşılanlardan sadece Jun Hyung'un ve BoA'nın dövmesi hoşuma gitti :) BoA'da ki yandan bakınca Maskeye benziyor :) (en azından ben benzettim :D ) Neyse Konu çok güzel olmuş Ellerine sağlık :)

6 Ocak 2012 09:38

BoA nın dövmesi gerçekten çok güzel, B harfi içinde melek resmi var ama senin bakış açın da çok orjinal, öyle bakmak aklıma gelmemişti :) Bana da Jay'in kulağının arkasındaki çok değişik geldi, hiç öyle bir şey görmemiştim^^

Adsız
2 Mart 2012 08:40

Bu yaziyi yeni gordum. Harika bi derleme olmus. Tesekkur ederiz adminim. :) Dovme bana da itici gelir hep ama BOA`ninki ve Jay Park`in kulaginin arkasindaki dovmeleri begendim. Sung Min`in videosuna gelince; gozum sasi oldu. Vay vay vay... o_O

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kpop4Turkey - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger